Otázky a odpovede k registrácii na podujatia návštevy Svätého Otca

Bratislava 13. augusta (TK KBS) Na Slovensku začala oficiálna registrácia účastníkov na verejné podujatia spojené s návštevou pápeža Františka. Prinášame otázky a odpovede, ktoré súvisia s registráciou účastníkov. (Aktualizácia: Sobota 14. augusta 2021 / Vybrané odpovede boli aktualizované)

Otázky a odpovede

– Kde a ako sa je možné zaregistrovať?

Zaregistrovať sa môžete na oficiálnej stránke prípravy návštevy pápeža Františka na Slovensku. Stránka je k dispozícii na adrese: www.navstevapapeza.sk (v časti Registrácia)

Zaregistrovať sa je možné vyplnením registračného formulára. V ňom je potrebné uviesť niekoľko osobných údajov a e-mailovú adresu, na ktorú bude účastníkom po skontrolovaní údajov zaslaný lístok, a s ním bude  umožnený vstup na podujatie. Ten lístok bude mať QR kód, ktorý bude jedinečný, nedá sa kopírovať a bude pre každú osobu vlastný.

Budú na ňom aj informácie týkajúce sa logistiky, časov, miest, pravidiel, ktoré treba na mieste zachovať, atď.

Účastníkov organizátori prosia, aby si tento lístok vytlačili a priniesli so sebou, spolu s občianskym preukazom, pre zahraničných s pasom. Po kontrole lístka a občianskeho preukazu bude účastník vpustený na podujatie.

V prípade záujmu o viaceré podujatia sa treba registrovať na každé zvlášť.

– Registrácia sa týka všetkých bez rozdielu? Čo kňazi, zasvätené osoby a iné osoby? A čo dobrovoľníci či médiá?

Ide o registráciu pre účastníkov na podujatia návštevy Svätého Otca.

Pre kňazov, zasvätené osoby či rozdávateľov svätého prijímania bude osobitná registrácia spustená čoskoro.

Na stránke www.navstevapapeza.sk je možné v časti Registrácia – nájsť osobitnú časť, ktorá sa týka dobrovoľníkov.

Podobne funguje aj registrácia médií, ktoré sa môžu zaregistrovať v sekcii médiá/akreditácia do 5. septembra 2021.

– Bude podmienkou účasti plná zaočkovanosť? 

Podmienkou účasti na týchto veľkých podujatiach je plná zaočkovanosť.

Na podujatí sa môžu zúčastniť len registrovaní účastníci, ktorí zároveň spĺňajú podmienku plnej zaočkovanosti:

* očkovaní v dvojdávkovej schéme, ak uplynulo 14 dní po podaní druhej dávky
* očkovaní v jednodávkovej schéme, ak uplynulo 21 dní po podaní jednej dávky (ide o vakcínu Janssen od spoločnosti Johnson&Johnson)
* očkovaní prvou dávkou, ak uplynulo 14 dní po podaní prvej dávky, a zároveň predtým prekonali COVID (v intervale maximálne do 180 dní)

Túto podmienku zaočkovanosti organizátor overí na základe rodného čísla komunikáciou s NCZI, a potom každému zašle lístok.

– Ako je to s deťmi, zahraničnými účastníkmi a nezaočkovanými?

Deti do 12 rokov si rodič zaregistruje so sebou, zapíše ich do svojho vlastného registračného formulára. Budú vo vyhradených sektoroch.

– Ako je to s deťmi od 13 rokov?

Deti od 13 rokov veku sa už registrujú samé. Nezaočkované deti staršie ako 12 rokov nemajú možnosť ísť na podujatia.

– Čo v prípade rodiny, v ktorej sú 2 dospelí a 3 deti vo veku (napríklad 10, 11 a 15), budú v spoločnom sektore? 

Áno, budú.

– Ako je to so zahraničnými účastníkmi a nezaočkovanými?

Zahraniční návštevníci musia do registračného formulára načítať svoj covid pass. Prípady ľudí, ktorí nemôžu byť zaočkovaní napríklad zo zdravotných dôvodov, sa budú riešiť individuálne cez call centrum.


– Čo je ešte v registračnom formulári?

Vo formulári sa účastníkov organizátori pýtajú aj na to, odkiaľ prichádzajú a akým spôsobom sa plánujú dopraviť, či chcú prísť autom, autobusom, vlakom, atď – aby dokázali primerane zorganizovať záchytné parkoviská, logistiku na mieste, atď. Taktiež je napríklad možné na registračnom formulári indikovať, keď má účastník nejaký zdravotný hendikep a povedzme potrebuje asistenta: organizátori sa budú snažiť týmto potrebám vychádzať v ústrety.

– Stačí mi len vstupenka alebo mi treba aj preukaz totožnosti?

Na vstup na podujatie musíte mať vstupenku, aj preukaz totožnosti.

– Ako budem musieť preukázať svoju registráciu?

Vytlačenou vstupenkou, na ktorej je unikátny kód len pre vás.

– Vstupenku dostanem teda na email a musím si ju vytlačiť? Alebo stačí ukázať email?

Nespoliehajte sa na telefón, vstupenku si vytlačte.

– Bude na akcii bezbariérový prístup?

Áno, na akciách bude pre účastníkov so znevýhodnením (vozíčkarov, ale aj takých, ktorí nevydržia stáť, lebo majú barle, atď.) samostatný sektor so zvýšenou asistenciou.

– Musím mať na sebe rúško/respirátor?

Treba sledovať stránku navstevapapeza.sk a pokyny regionálneho hygienika, odporúčame priniesť si respirátor.

– Kto poskytne ďalšie informácie o registrácii?

K dispozícii je infolinka +421 2 2220 0075 (pon – pia 08:30 – 16:30) a e-mailová adresa: registracia@navstevapapeza.sk.

_
Aktualizované (Sobota 14. augusta 2021)

( TK KBS, ml; ml ) 20210813033   |   Upozorniť na chybu v správe |

You may also like

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *